به وبلاگ پايگاه خبري آنلاين خوش آمديد

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در برخی مناطق استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز،‌ برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.


فردا در اکثر مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم است. از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی به‌تدریج وارد کشور شده و در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربی البرز باعث بارش برف و باران و در مناطق جنوبی رعدوبرق می‌شود.


بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال غرب، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه خواهد داشت.


روز دوشنبه گستره فعالیت‌های سامانه بارشی،‌شمال شرق، شرق، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی مناطق استان‌های فارس و بوشهر، ارتفاعات شرقی البرز در استان‌های تهران، سمنان و همچنین شرق دریای خزر را نیز در بر می‌گیرد و به تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.


سه شنبه این سامانه بارشی در شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور سبب بارش پراکنده شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.


روز دوشنبه آینده برای جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و سه‌شنبه در شرق کشور و استان‌های تهران، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوخاک در برخی مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.


روزهای پنجشنبه و صبح جمعه شمال خلیج‌فارس، دوشنبه خلیج‌فارس و به‌تدریج تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.


طی جمعه و شنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق افزایش نسبی پیش‌بینی می‌شود.


توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید


زمان شروع: پنجشنبه 1400/11/28


زمان پایان: صبح جمعه 1400/11/29


نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل ‌1 تا 1.5 متر و در فراساحل 2 تا 2.5 متر


منطقه اثر: نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان.


اثر مخاطره: احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، اختلال در فعالیت شناور‌های سبک، نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.


توصیه: احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌‌‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.


1
X